Πέμπτη, 31 Μαρτίου 2011

Συνεδρίαση του Δ.Σ του Σ.Ο.Σ ΔΕΗ Μεγ/λης

                                                
                                                   ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

                                                                                                 Προς:
                                                                                     Μέλη  Δ.Σ  του  Σ.Ο.Σ

Καλείστε σε συνεδρίαση την Παρασκευή 1  Απριλίου  2011  και  ώρα  8.30 το 
πρωί στα γραφεία του Σωματείου  με θέματα συζήτησης:
 
·        Ενημέρωση  -  Εξελίξεις  Δ.Ε.Η - Προγραμματισμός δράσης.
·        Ασφαλιστικό

                          Για το Δ.Σ  του Σ.Ο.Σ   Δ.Ε.Η  ΜΕΓ/ΛΗΣ

        Ο    ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                          Ο  ΓΕΝ.  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 
        ΜΑΓΚΛΑΡΑΣ  Ι.                                             ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΣ  Κ.

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ


Ενημέρωση από Σ.Α.Σ.Ε.Η.Ε
(Σύνδεσμο Αποφοίτων Σχολών Επιχειρήσεων Ηλεκτρικής Ενέργειας)


*  Οι δηλώσεις Κυβερνητικών παραγόντων, για τη μη ένταξη της ΔΕΗ στο πακέτο των ιδιωτικοποιήσεων, είναι απόρροια της σθεναρής στάσης του προσωπικού της ΔΕΗ και της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ και πιστεύουμε ότι θα εξακολουθήσει να υπάρχει επαγρύπνηση για την αντιμετώπιση αιφνιδιαστικών κινήσεων. 
*  Ρυθμίσεις που προβλέπουν τη μεταβολή της εκπροσώπησης στα Δ.Σ. του ΤΑΥΤΕΚΩ και στη Δ.Ε. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ/ΤΑΠ-ΔΕΗ πρέπει να καταγγελθούν από τη ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ και την ΠΟΣ-ΔΕΗ και να μη συμπεριληφθούν στις νέες Ασφαλιστικές Ρυθμίσεις.
*  Πιθανά μέχρι το τέλος Απριλίου θα υπάρξει χρηματοδότηση του ΤΑΥΤΕΚΩ για την πληρωμή προκαταβολών και τμήματος ΕΦΑΠΑΞ στους δικαιούχους Συναδέλφους σύμφωνα με ενημέρωση της Δ/νσης Οικονομικών.
*  Προειδοποιούμε ότι αν δεν αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα θα καταργηθεί ο θεσμός των κατασκηνώσεων ΔΕΗ και η λειτουργία των Β/Ν σταθμών. Η μη επαναλειτουργία των κατασκηνώσεων θα οδηγήσει στο οριστικό κλείσιμό τους.

Oικονομικά Αποτελέσματα ΔΕΗ έτους 2010

Στον αέρα το φωτοβολταϊκό της Μεγαλόπολης;

Του Χάρη Φλουδόπουλου


Ενώπιον αδιεξόδου ενδεχομένως να βρεθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του μεγάλου πάρκου 50MW της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη. 

Σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr εντός των ημερών αναμένεται να κατατεθεί η πρώτη ένσταση εναντίον της απόφασης της ΔΕΗ να κάνει δεκτή την προσφορά που κατατέθηκε από μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο και η οποία αρχικά είχε απορριφθεί με το αιτιολογικό ότι δεν πληρούσε τους όρους της προκήρυξης. Δεν αποκλείεται μάλιστα, οι ενστάσεις να είναι περισσότερες, με δεδομένο ότι η απόφαση της ΔΕΗ αμφισβητείται από όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Ωστόσο, σε επικοινωνία που είχε το Capital.gr με πηγές της εν λόγω κοινοπραξίας, διαψεύδεται κατηγορηματικά ότι οι λόγοι του αποκλεισμού ήταν ουσιαστικοί και υπογραμμίζουν ότι στην πραγματικότητα επρόκειτο για τυπικές παραλείψεις και για αυτό το λόγο η ένσταση έγινε δεκτή από την πλευρά της ΔΕΗ. Οι ίδιες πηγές παραπέμπουν στα επίσημα πρακτικά της ΔΕΗ.  
Οι ίδιες πηγές τονίζουν ότι δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός των άλλων κοινοπραξιών ότι η προσφορά τους δεν πληρούσε δύο απαιτήσεις της προκήρυξης, δηλαδή δεν είχαν προσκομιστεί τραπεζικές εγγυήσεις για τον εξοπλισμό που θα χρησιμοποιηθεί και επιπλέον η εταιρεία δεν είχε παρουσιάσει εμπειρία κατασκευής πάρκου άνω των 5MW.
Μετά από ένσταση ωστόσο της κοινοπραξίας που αποκλείστηκε, η απόφαση της ΔΕΗ άλλαξε και κρίθηκε ότι η προσφορά θα συμμετάσχει κανονικά στη διαδικασία. Αν και επισήμως, δεν έχει κοινοποιηθεί στις υπόλοιπες κοινοπραξίες το σκεπτικό της απόφασης, προφορικά, η εξήγηση που δόθηκε από την πλευρά της ΔΕΗ είναι ότι οι αρχικοί λόγοι αποκλεισμού δεν ήταν ουσιαστικοί αλλά τυπικοί. 
Εξήγηση που όμως δεν κρίνεται ικανοποιητική από άλλους συμμετέχοντες. Πηγή προσκείμενη σε ανταγωνίστρια κοινοπραξία, με την οποία επικοινώνησε το Capital.gr τονίζει ότι θα προασπιστεί τα νόμιμα συμφέροντά της και θα καταθέσει ένσταση και «εάν χρειαστεί θα φτάσουμε ακόμη και στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο».
Να σημειωθεί ότι το έργο αντιμετώπισε εξαρχής προβλήματα: παρότι το πάρκο της Μεγαλόπολης προβλέπεται να είναι από τα μεγαλύτερα που αναπτύσσονται στην Ευρώπη και ο διαγωνισμός είναι διεθνής, κατατέθηκαν μόνο τέσσερις προσφορές από εγχώριες κοινοπραξίες, γεγονός που αποδίδεται στη δαιδαλώδη και πολύπλοκη προκήρυξη, η οποία σημειωτέον δημοσιεύτηκε μόνο στα ελληνικά. 
Αλλά και πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού, το έργο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2007, καθυστέρησε επί τέσσερα χρόνια εξαιτίας προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας που κατατέθηκε από κυνηγετικό σύλλογο. 
Στο διαγωνισμό προσφορές κατέθεσαν οι κοινοπραξίες Άκτωρ/Βιοσαρ, J&P Άβαξ / Martifer, ΤΕΡΝΑ και Intrakat / MCC. Ο διαγωνισμός αφορά την κατασκευή και παράδοση του πάρκου ισχύος 50MW turn key, την πενταετή συντήρηση αλλά και την κατασκευή υποσταθμού, την προμήθεια μετασχηματιστών, την προμήθεια των πάνελς, τους μετατροπείς κλπ.


Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

Δραματικές προβλέψεις της ΓΣΕΕ για ανεργία στο 22%


Δραματικές προβλέψεις για την ανεργία στη χώρα μας διατύπωσε ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ Σάββας Ρομπόλης.
Ανατρέπει και τις δυσοίωνες εκτιμήσεις της ΤτΕ για 16,5% και προειδοποιεί ότι, ως το τέλος του έτους το ποσοστό των ανέργων θα εκτιναχθεί στο 22%, από 14,2% που ήταν στο τέλος του 2010, σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Μιλώντας την Τετάρτη στη Βουλή, ο κ. Ρομπόλης απέκλεισε το ενδεχόμενο μείωσης της ανεργίας κάτω από το 10%, τουλάχιστον έως το 2022-23. Παράλληλα, επισήμανε κινδύνους, όπως η απώλεια εσόδων για τα Ασφαλιστικά Ταμεία.
Εν τω μεταξύ, και η Υπουργός Εργασίας Λούκα Κατσέλη παραδέχθηκε από τη Θεσσαλονίκη ότι, η ανεργία μπορεί να σημειώσει άνοδο 3% μέσα στο 2011.

Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

Δύο διατάξεις, του υπό κατάρτιση ενεργειακού νομοσχεδίου, προβληματίζουν τις τελευταίες ημέρες


Δύο διατάξεις, του υπό κατάρτιση ενεργειακού νομοσχεδίου, προβληματίζουν τις τελευταίες ημέρες ακόμη και το αρμόδιο Υπουργείο, καθώς γνωρίζει ότι θα μπορούσαν να «κοπούν» από την Κομισιόν, εφόσον θεωρήσει πως «υπονομεύουν» την ανεξάρτητη λειτουργία της νέας θυγατρικής της ΔΕΗ στα δίκτυα, του λεγόμενου ΑΔΕΣΜΗΕ.
Η πρώτη, αφορά στην εμπλοκή του «Οργανισμού Ασφάλισης Προσωπικού» (ΟΑΠ) της ΔΕΗ στα δίκτυα μεταφοράς, αφού το νομοσχέδιο προβλέπει ότι το ασφαλιστικό κεφάλαιο των εργαζομένων στη ΔΕΗ, δηλαδή το Ταμείο τους, θα έχει παρουσία και στις θυγατρικές της. Με άλλα λόγια, ο ΟΑΠ –ΔΕΗ αποκτά ιδιοκτησιακή συμμετοχή μέσω του ΑΔΕΣΜΗΕ και στο εθνικό δίκτυο μεταφοράς, κάτι που άλλωστε ισχύει ήδη σήμερα. Με τη διαφορά ότι αυτό σήμερα ανήκει στη μητρική εταιρεία, και όχι σε ένα φορέα που φιλοδοξεί να αποτελέσει έναν αμερόληπτο, ανεξάρτητο- όπως λέει το όνομά του- διαχειριστή του εθνικού συστήματος μεταφοράς.
Η δεύτερη επίμαχη διάταξη, προβλέπει τη δυνατότητα στο προσωπικό τόσο της ΔΕΗ όσο και του ΑΔΕΣΜΗΕ να υπογράφουν για τη ρύθμιση των εργασιακών τους σχέσεων, κοινή συλλογική σύμβαση εργασίας με το συνδικάτο της ΓΕΝΟΠ. Η πρόταση δηλαδή είναι τα ίδια προνόμια και εργασιακές σχέσεις που θα διέπουν τους εργαζομένους της μητρικής εταιρείας, να διέπουν και το προσωπικό του ανεξάρτητου διαχειριστή.
Το αγκάθι της περιουσίας…
Η πρώτη ρύθμιση, αυτή για τη συμμετοχή του ΟΑΠ στα δίκτυα, αφορά στο γνωστό ζήτημα, που θέτει η ΓΕΝΟΠ κάθε φορά που γίνεται λόγος για ιδιωτικοποίηση ή πώληση μονάδων, και που σχετίζεται με το γεγονός ότι σημαντική περιουσία του ασφαλιστικού ταμείου των εργαζομένων είναι ενσωματωμένη στα πάγια της επιχείρησης. Κι αυτό, επειδή η ΔΕΗ από τότε που ιδρύθηκε τη δεκαετία του '50 ως στα τέλη της δεκαετίας του '90, δεν κατέβαλε τις εργοδοτικές εισφορές στους εργαζόμενους της, αλλά τις χρησιμοποιούσε για την ανάπτυξη των ηλεκτροπαραγωγικών της µμονάδων µε τη συμφωνία ότι αυτή θα καταβάλει τις συντάξεις τους. Ένα ζήτημα που θα μπορούσε να είχε διευθετηθεί οριστικά όταν η ΔΕΗ μπήκε το 2001 στο χρηματιστήριο, αλλά η ευκαιρία χάθηκε οριστικά. Διότι τότε συμφωνήθηκε μια ενδιάμεση λύση : το Δημόσιο να καταβάλει σημαντικό µέρος των συντάξεων, (γύρω στα 400 εκατ. ευρώ κατ' έτος) ο ασφαλιστικός φορέας της ΔΕΗ να εισπράξει µέρος των εσόδων της µετοχοποίησης αλλά και µετοχές (γι' αυτό και σήµερα ο ΟΑΠ - ΔΕΗ είναι ένας από τους µεγαλύτερους µικρο-µετόχους της ΔΕΗ) και ένα τρίτο µέρος να παραμείνει ενσωµατωµένο στα πάγια της ΔΕΗ.
Τι είπαν οι εργατολόγοι - το γαλλικό μοντέλο
Το ερώτημα, που απασχολεί ακόμη και το ίδιο το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεν είναι το κατά πόσο τα δύο αυτά σημεία, συνάδουν με το ελληνικό δίκαιο, αλλά το κυριότερο, αν συμβαδίζουν με το πνεύμα της Οδηγίας για το 3ο Ενεργειακό Πακέτο. Τις τελευταίες εβδομάδες, οι εργατολόγοι που έχουν επιστρατευτεί, ακριβώς για αυτό το λόγο, έχουν αποφανθεί ότι τόσο στη μία όσο και στην άλλη περίπτωση, πρόβλημα νομικό, δεν φαίνεται να υπάρχει.
Το παράδειγμα RTE- EDF
Εξάλλου το μοντέλο της μετοχικής συμμετοχής του ασφαλιστικού ταμείου της μητρικής στα πάγια του εθνικού διαχειριστή, εφαρμόζεται ήδη στη Γαλλία. Διότι ο διαχειριστής του γαλλικού συστήματος δικτύων, που ονομάζεται RTE, είναι 100% θυγατρική της EDF, της εθνικής εταιρείας ηλεκτρισμού. Αλλά στην Γαλλία και γενικότερα στις χώρες της Β. Ευρώπης η μετοχική σύνθεση ενός εθνικού διαχειριστή, δεν εμποδίζει την ανεξαρτησία της εταιρείας. Έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι αν και το Ταμείο έχει δικαιώματα στην περιουσία, το Δ.Σ. του διαχειριστή είναι ανεξάρτητο, και δουλεύει σωστά. Και βέβαια, εδώ υπάρχει μια ουσιώδης διαφορά με την Ελλάδα : Στη Γαλλία και σε πολλές άλλες βόρειο-ευρωπαϊκές (και όχι μόνο) χώρες, η αγορά ηλεκτρισμού είναι πολύ πιο σύνθετη από τη δική μας, αφού εκτός της ημερήσιας αγοράς υπάρχουν κι άλλα μοντέλα, (π.χ. τα διμερή συμβόλαια), γεγονός που την καθιστά πιο αποτελεσματική.
Οι προβληματισμοί
Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι τόσο το αν στέκει νομικά η συμμετοχή του ΟΑΠ στα δίκτυα, αλλά το κατά πόσο θα πεισθεί η Κομισιόν, ότι στη περίπτωση της Ελλάδας, κάτι τέτοιο θα επιτρέψει την ομαλή λειτουργία του διαχειριστή.
Ο ίδιος προβληματισμός, ισχύει εν πολλοίς και για την άλλη ρύθμιση του κειμένου, αυτή που αντιμετωπίζει τη ΔΕΗ και τις θυγατρικές της ως ένα όμιλο, που θα μπορεί να συνάπτει συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τη ΓΕΝΟΠ.
Πόσο πράγματι ανεξάρτητος μπορεί να είναι ο «Ανεξάρτητος Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς» όταν ο εργαζόμενος σε αυτόν, θα έχει τα ίδια συμφέροντα με εκείνα του εργαζόμενου στο βασικό παίκτη της αγοράς που ο ίδιος υποτίθεται ότι θα ελέγχει ;
Ανάρτηση: 25-3-2011 - energypress.gr

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

ΡΑΕ: Έτσι θα υπολογίζεται το κόστος CO2 στις Μονάδες ηλεκτροπαραγωγής


Τη μεθοδολογία με την οποία οι θερμικές μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού θα ενσωματώνουν το κόστος εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στις προσφορές που υποβάλλουν για την είσοδό τους στην Ημερήσια Αγορά, έθεσε σήμερα σε διαβούλευση η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Το κόστος αυτό θα είναι μια νέα συνιστώσα του μεταβλητού κόστους που δηλώνεται από τις μονάδες. Η μέθοδος είναι κοινή τόσο για το μεταβατικό στάδιο μέχρι το 2012, όσο και από το 2013 οπότε παύουν να υφίστανται δωρεάν δικαιώματα εκπομπών και οι μονάδες θα πληρώνουν για το σύνολο των ρύπων που εκπέμπουν.
Συνοπτικά οι ετήσιες προβλεπόμενες εκπομπές CO2 θα αποτιμώνται σε μηνιαία βάση, πολλαπλασιαζόμενες με κατάλληλο δείκτη που αντανακλά τη δυναμική των τιμών των δικαιωμάτων εκπομπών (μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού εμπορίας δικαιωμάτων). Το κόστος εκπομπών που θα προκύπτει θα διαιρείται με την προβλεπόμενη ετήσια παραγωγή της μονάδας, καθώς θεωρείται ομοιόμορφο ανά παραγόμενη Μεγαβατώρα για όλα τα επίπεδα ισχύος της συνάρτησης Ειδικής Κατανάλωσης καυσίμου.
Η ΡΑΕ προβλέπει επιπλέον δικλείδες ασφαλείας αλλά και εκ των υστέρων ποινές για τυχόν ψευδείς ή παραπλανητικές δηλώσεις - προσφορές εκ μέρους των μονάδων.

Νομοσχέδιο Υπουργείου Εργασίας για το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας και ασφαλιστικές ρυθμίσεις.


   Παραθέτουμε το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εργασίας
 που  αφορά το Σ.ΕΠ.Ε  
και πολλές ασφαλιστικές ρυθμίσεις.

   Το πλήρες κείμενο του νομοσχεδίου  εδώ

12 πραγματικές ευκαιρίες για πλασματικά χρόνια

ΕΞΟΔΟΣ ΚΑΙ ΜΕ 33 ΕΤΗ ΣΤΑ 60 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΣΤΡΑΤΟ, ΠΑΙΔΙΑ, ΣΠΟΥΔΕΣ, ΑΝΕΡΓΙΑ, ΑΠΕΡΓΙΑ Κ.Λ.Π.

 Μέσα από 12 περιπτώσεις και με σχετικά  υποφερτό κόστος, πλην της αναγνώρισης του στρατού, μπορούν οι ασφαλισμένοι να «εξαγοράσουν» μια πιο γρήγορη συνταξιοδότηση. Σε σημείο που η «έξοδος» από την ενεργό υπηρεσία γίνεται μόνο με 33 πραγματικά έτη ασφάλισης (40 με τα πλασματικά).
Αλλά μένει αμετάκλητη η πρόβλεψη του περσινού νόμου (3863/10) για συνταξιοδότηση μετά το 60ό έτος. Μόνη... παρασπονδία, η συνταξιοδότηση στο 58ο έτος για τους ασφαλισμένους στα βαρέα. Και μάλιστα αυτή η παροχή με μειωμένη σύνταξη.
Οι νέες ευκαιρίες αναγνώρισης πλασματικών ετών αφορούν όσους ασφαλισμένους δεν είχαν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα το 2010. Ετσι αποκλείονται οι ασφαλισμένοι του Δημοσίου και των ειδικών Ταμείων που είχαν 25 έτη τον περασμένο Δεκέμβριο (μαζί με το στρατό και τα πλασματικά από τα παιδιά, έστω και εάν η αναγνώριση γίνει το 2011 ή αργότερα). Το ίδιο ισχύει και για τις γυναίκες επιστήμονες - ελεύθερους επαγγελματίες.
Επίσης, δεν μπορούν να αναγνωρίσουν τα νέα πλασματικά οι ασφαλισμένοι του ιδιωτικού τομέα οι οποίοι είχαν 10.500 ένσημα το 2010 (μαζί με το στρατό), καθώς και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είχαν συμπληρώσει το 60ό έτος πέρυσι και μένει μόνο ο χρόνος ασφάλισης (35ετία) για τη λήψη πλήρους σύνταξης.
Ως χρόνος ασφάλισης μπορεί να αναγνωριστεί:
1. Η στρατιωτική θητεία.
2. Η γονική άδεια ανατροφής παιδιών.
3. Η επιδότηση λόγω ασθένειας μέχρι 300 ημέρες και η επιδότηση λόγω ανεργίας (επίσης 300 ημέρες).
4. Η εκπαιδευτική άδεια μέχρι 2 έτη.
5. Οι σπουδές για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου ή διπλώματος επαγγελματικής κατάρτισης μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και ο χρόνος σπουδών για την απόκτηση πτυχίου μετά τη συμπλήρωση του 17ου έτους.
6. Τα ασφαλιστικά κενά μεταξύ δύο Ταμείων.
7. Ο χρόνος κύησης και λοχείας.
8. Ο χρόνος απεργίας.
9. Ένα έτος για το πρώτο παιδί και 2 έτη για κάθε επόμενο και μέχρι τα 3 (3 συνολικά έτη για δύο τέκνα και 5 για τρία) -η σχετική ρύθμιση επεκτάθηκε και για τους δύο συζύγους.
10. Ο χρόνος μαθητείας και μέχρι 2 έτη.
11. Ο χρόνος άσκησης ανασφάλιστης επαγγελματικής δραστηριότητας των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ. Ο χρόνος αυτός (ΟΑΕΕ) δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 5 έτη και λαμβάνεται υπόψη τόσο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος όσο και για την προσαύξηση του ποσού της σύνταξης. Το ποσοστό προσαύξησης περιορίζεται στο 2% για κάθε έτος. Για την εξαγορά καταβάλλονται εισφορές με βάση την 5η ασφαλιστική κλάση.
12. Τέλος, οι εκδότες και δημοσιογράφοι μπορούν να αναγνωρίσουν έως 3 έτη ανασφάλιστης εργασίας. Οι εκδότες, όμως, θα πληρώνουν 3.150 ευρώ για κάθε έτος, ενώ οι υπάλληλοί τους (δημοσιογράφοι), από 3.150 ευρώ και πάνω (το 16% του τελευταίου μισθού).
Ο στρατός υπολογίζεται με βάση τον τελευταίο μισθό (20%), ενώ για όσους θεμελιώνουν από το 2011 έως και το 2014 παρέχεται έκπτωση 30%. Πέραν αυτής της χρονολογίας, το κόστος περιορίζεται στο 50%. Η επιδότηση ασθένειας και ανεργίας και ο χρόνος κύησης και λοχείας είναι μόνο για θεμελίωση (όχι και για προσαύξηση) και είναι δωρεάν.
Όλοι οι άλλοι χρόνοι εξαγοράζονται με περίπου 165 ευρώ για κάθε μήνα (συν 6% για το επικουρικό). Για να αναγνωρίσει κάποιος ασφαλιστικό κενό θα πρέπει να συμπληρώνει ημερολογιακό μήνα (κατά περίπτωση).
Δεν μπορεί να αναγνωρίζει 20 ή 24 ημέρες ενός μήνα γιατί τον υπόλοιπο εργαζόταν (ασφαλιζόταν). Σε περίπτωση εφάπαξ εξόφλησης προβλέπεται έκπτωση 15%, ενώ η δαπάνη φοροεκπίπτει.
Αναδημοσίευση  από  ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 23-3-2011

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Συγκέντρωση - Συλλαλητήριο Ε.Κ.Αρκαδίας - ΑΔΕΔΥ την Τρίτη 22 Μαρτίου στις 6:30 το βράδυ


                 ΕΡΓΑΤΙΚΟ  ΚΕΝΤΡΟ  ΑΡΚΑΔΙΑΣ   - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ                              
           Συγκέντρωση  -   Συλλαλητήριο  Τρίτη 22 Μαρτίου 2011
                  στις 6:30 το βράδυ στο Εργατικό Κέντρο                                 
             
Εργαζόμενοι, εργαζόμενες, άνεργοι, συνταξιούχοι, νέες και νέοι
         
Οι εξελίξεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης με το νεοφιλελεύθερο Σύμφωνο Ανταγωνιστικότητας, τη σκληρή λιτότητα και τον περιορισμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων που προωθούνται προς όφελος του κεφαλαίου και των τραπεζιτών, αποτελούν νέα επίθεση στους εργαζόμενους και τους λαούς της Ευρώπης.
Στα πλαίσια του αντιλαϊκού μνημονίου της Κυβέρνησης και της Τρόικα, οι εργαζόμενοι βιώνουν την πιο ακραία νεοφιλελεύθερη επίθεση σε βάρος των δικαιωμάτων τους, οι εξελίξεις αυτές αλλά και τα πρόσθετα μέτρα που συμφώνησε η κυβέρνηση, όπως το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, θα οδηγήσουν στην παραπέρα υποβάθμιση των εργαζομένων, στη φτώχεια και στην εξαθλίωση της κοινωνίας.
Το νεοφιλελεύθερο Σύμφωνο ανταγωνιστικότητας ή Σύμφωνο «για το Ευρώ», υπηρετεί και εξυπηρετεί τα συμφέροντα των Βιομηχάνων και των τραπεζιτών.
Καταδικάζει σε αιώνια λιτότητα όλους τους λαούς της Ευρώπης, αυξάνει τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, διαλύει ακόμα περισσότερο τις εργασιακές σχέσεις και παραχωρεί ακόμα πιο ευνοϊκή φορολογία στις δυνάμεις του κεφαλαίου. Επίσης, επιβαρύνει με νέους και επαχθείς όρους τη χώρα και το λαό μας.
                                         ΑΝΤΙΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ
            Στις  Αντεργατικές  πολιτικές  Κυβέρνησης  - Ε.Ε. - Δ.Ν.Τ.
           Να  καταργήσουμε  το  μνημόνιο  και  τις  πολιτικές  του.

ΚΑΛΟΥΜΕ τους εργαζομένους και τους πολίτες του Νομού μας που σηκώνουν στην πλάτη τους τα βάρη της κρίσης να πάρουν μέρος στην Συγκέντρωση - Συλλαλητήριο που διοργανώνουν το Ε.Κ.Αρκαδίας και η ΑΔΕΔΥ την Τρίτη 22 Μαρτίου στις 6:30 το βράδυ στο Εργατικό Κέντρο.

      Όλοι  στην  Συγκέντρωση  στην  Τρίπολη στο  Εργατικό  Κέντρο
        την Τρίτη  22 Μαρτίου στις 6:30 το βράδυ  και  στη διαδήλωση.
                                           
                                     Τα  Δ.Σ   Ε.Κ.Αρκαδίας  -  ΑΔΕΔΥ

Τετάρτη, 16 Μαρτίου 2011

Ιδού το κείμενο της οδηγίας που φέρνει (;) ιδιώτες στα δίκτυα της ΔΕΗ

Μπορεί το κείμενο του νομοσχεδίου για την ενέργεια να μην έχει ακόμη γνωστοποιηθεί, ωστόσο στην ενεργειακή αγορά έχει προκληθεί μεγάλη συζήτηση, μετά την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ η οποία αναφέρει ότι δίνεται η δυνατότητα σε τρίτους επενδυτές να εισέλθουν στο μετοχικό κεφάλαιο του διαχειριστή του δικτύου ΙΤΟ.
Εκείνο βεβαίως που απομένει να διευκρινιστεί είναι υπό ποιους όρους και προϋποθέσεις θα ανοίξει ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση των δικτύων μεταφοράς. Το "EnergyPress" παρουσιάζει το επίμαχο άρθρο της οδηγίας 72/2009, το οποίο ξεκαθαρίζει το τοπίο γύρω από τον ΙΤΟ και δίνει απάντηση στο πως η ενσωμάτωση της οδηγίας ανοίγει το δρόμο για την είσοδο τρίτων στην εταιρεία, όπου περνούν τα πάγια του δικτύου μεταφοράς.
Πρόκειται για το το άρθρο 22 παράγραφος 7 της οδηγίας 72/2009 που είναι γνωστή ως τρίτο ενεργειακό πακέτο και η οποία αναφέρεται στην ανάπτυξη δικτύου και την εξουσία λήψης αποφάσεων για επενδύσεις. Σύμφωνα με το άρθρο, κάθε έτος οι διαχειριστές των συστημάτων μεταφοράς καταθέτουν στη ρυθμιστική αρχή δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου, το οποίο θα πρέπει να καλύπτει όλες τις επενδυτικές ανάγκες, όπως αυτές θα προκύψουν από διαδικασία διαβούλευσης. Η εφαρμογή του δεκαετούς αυτού προγράμματος, παρακολουθείται και αξιολογείται από τη Ρυθμιστική Αρχή. Και στην επίμαχη παράγραφο 7 του άρθρου 22, ξετυλίγεται το κουβάρι των όρων και των προϋποθέσεων για την είσοδο ιδιωτών στο μετοχικό κεφάλαιο του ΙΤΟ.
Τι λέει το άρθρο 22...
Ειδικότερα η επίμαχη παράγραφος αναφέρει αυτολεξεί:
7. Αν ο διαχειριστής συστήματος μεταφοράς, εκτός αν πρόκειται για επιτακτικούς λόγους πέρα από τον έλεγχό του, δεν εκτελέσει μια επένδυση η οποία, σύμφωνα με το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του δικτύου, ήταν προγραμματισμένη να εκτελεσθεί κατά τα επόμενα τρία έτη, τα κράτη μέλη μεριμνούν ώστε η ρυθμιστική αρχή να έχει την υποχρέωση να λάβει τουλάχιστον ένα από τα ακόλουθα μέτρα προκειμένου να εξασφαλίσει την πραγματοποίηση της επένδυσης, εφόσον αυτή εξακολουθεί να έχει λόγο ύπαρξης βάσει του πλέον πρόσφατου δεκαετούς προγράμματος ανάπτυξης του δικτύου:
α) ζητεί από το διαχειριστή συστήματος μεταφοράς να εκτελέσει την εν λόγω επένδυση,
β) διοργανώνει διαδικασία πρόσκλησης προς υποβολή προσφορών ανοικτή σε κάθε επενδυτή για την εν λόγω επένδυση, ή
γ) υποχρεώνει τον διαχειριστή συστήματος μεταφοράς να δεχθεί αύξηση κεφαλαίου προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις και να επιτραπεί σε ανεξάρτητους επενδυτές να συμμετάσχουν στο κεφάλαιο.
Όταν η ρυθμιστική αρχή κάνει χρήση των εξουσιών της δυνάμει του στοιχείου β) του πρώτου εδαφίου, μπορεί να υποχρεώσει τον διαχειριστή συστήματος μεταφοράς να δεχθεί ένα ή περισσότερα από τα εξής:
α) χρηματοδότηση από οποιονδήποτε τρίτο,
β) κατασκευή από οποιονδήποτε τρίτο,
γ) διαμόρφωση των νέων πάγιων στοιχείων που τον αφορούν, ή
δ) λειτουργία των νέων πάγιων στοιχείων που τον αφορούν.
Τι σημαίνει στην πράξη. Με απλά λόγια, σύμφωνα με το κείμενο της οδηγίας, αν ο ΙΤΟ δεν εκτελέσει μία προγραμματισμένη επένδυση τότε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας οφείλει να καλέσει το διαχειριστή να την υλοποιήσει ή/ και να κάνει ανοιχτή δημόσια πρόσκληση για την υλοποίηση του δικτύου ή / και να υποχρεώσει τον ΙΤΟ να δεχθεί αύξηση κεφαλαίου στην οποία υποχρεωτικά θα μετέχουν ξένα κεφάλαια προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες επενδύσεις.
Πως μπορούν να μπουν τρίτοι στο μετοχικό κεφάλαιο του ΙΤΟ; Σύμφωνα με το άρθρο 18 της οδηγίας ο ΙΤΟ έχει την εξουσία να αντλεί κεφάλαια στην κεφαλαιαγορά, ιδίως μέσω δανεισμού και αύξησης του κεφαλαίου.
Δηλαδή, πιθανή αποτυχία εκ μέρους της ΑΔΕΣΜΗΕ (ΙΤΟ) να υλοποιήσει την αναβάθμιση του δικτύου της Πελοποννήσου ή τη διασύνδεση των Κυκλάδων ή την αναβάθμιση του δικτύου της Θράκης, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών σο μετοχικό κεφάλαιο. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο, εφόσον βεβαίως δεν υπάρχουν «εκπλήξεις» στη μετάφραση, του επίμαχου κειμένου της οδηγίας…

Αναρτήθηκε στο energypress.gr - 16-3-2011

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Αβάσιμο & ανυπόστατο το δημοσιευμα της "Καθημερινής"


ΑΓΝΟΙΑ , ΕΠΙΠΟΛΑΙΟΤΗΤΑ Η ΣΚΟΠΙΜΗ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ;

Το πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «Καθημερινή», το οποίο ο Ρ/Σ και η ΤV ΣΚΑΙ αναπαρήγαγαν ως μια από τις σημαντικότερες ειδήσεις του διημέρου , ότι δήθεν ο Άρειος Πάγος «άνοιξε την πόρτα για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ» αίροντας το βασικό εμπόδιο που σχετίζεται με την περιουσία του Ασφαλιστικού Φορέα του προσωπικού, είναι παντελώς αβάσιμο και ανυπόστατο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα η ολομέλεια του Αρείου Πάγου (ανατρέποντας πρωτόδικες και εφετειακές αποφάσεις) αποφάσισε ότι η κυριότητα του κτηρίου επί των οδών Φιλελλήνων και Μητροπόλεως ανήκει στη ΔΕΗ.
Το κτήριο όμως αυτό, το οποίο όπως και άλλα περιουσιακά στοιχεία ανήκε στο ταμείο του προσωπικού της τέως ΗΕΑΠ, δεν έχει καμία σχέση με την περιουσία του Ασφαλιστικού Φορέα, η οποία έχει συσσωρευτεί από το 1966, και ήταν και παραμένει ενσωματωμένη στην περιουσία της ΔΕΗ, όπως αναφέρει ρητά και ο Ν. 2773/99.
Μάλιστα όπως προβλέπει το Π/Δ 51/2001, το κτήριο αυτό ανήκει στα πέραν της κατά το άρθρο 34 του Ν. 2773/99 περιουσίας του Ασφαλιστικού Φορέα της ΔΕΗ, περιουσιακά στοιχεία αυτού.
Με άλλα λόγια ο Άρειος Πάγος ουδόλως ασχολήθηκε με την ενσωματωμένη στα πάγια της ΔΕΗ περιουσία του Ασφαλιστικού Φορέα του προσωπικού της ΔΕΗ, ο οποίος ήταν και παραμένει κύριος αυτής, η δε περιουσία αυτή αποτελεί το ασφαλιστικό κεφάλαιο αυτού.
Εν όψη των ανωτέρω η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ εκφράζει την απορία αλλά και την αγανάκτηση της για την παρουσίαση του θέματος από τα συγκεκριμένα ΜΜΕ.
Εάν αυτό δεν οφείλεται σε άγνοια, και βέβαια μέγιστη επιπολαιότητα των υπευθύνων, εκφράζει μύχιους πόθους και αποτελεί μέρος της τεράστιας ενορχηστρωμένης επικοινωνιακής καμπάνιας, με την οποία εδώ και ένα χρόνο βομβαρδίζονται οι εργαζόμενοι και γενικά τα λαϊκά στρώματα προκειμένου να αποδεχθούν χωρίς αντίδραση την κατεδάφιση των κατακτήσεών τους και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας, και ειδικότερα της ΔΕΗ την οποία εποφθαλμιούν συγκεκριμένα εγχώρια και ξένα μεγάλα συμφέροντα.
Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ, σε κάθε περίπτωση διακηρύσσει ότι θα αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και δράσεις, συμπεριλαμβανομένων και δικαστικών αγώνων στο εσωτερικό αλλά και στο εξωτερικό ώστε τα σχέδια αυτά να ματαιώνονται και οι σκοπιμότητες να αποκαλύπτονται με κάθε ευκαιρία και αφορμή στον Ελληνικό Λαό, και παράλληλα να διασφαλίζονται τα συμφέροντα τόσο της ΔΕΗ και της Εθνικής Οικονομίας, όσο και των εργαζομένων.

                                                                                              ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

«ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΙ ΤΑΧΕΩΣ» ΤΑ 50 ΔΙΣ.!

ΟΛΑ «ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ»: ΑΚΙΝΗΤΑ, ΝΕΡΟ, ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ, ΛΙΜΑΝΙΑ!

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Αντιστεκόμαστε στη διάλυση και στην ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ


                                                   Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΗ Σαράντου
                                                                   Μέλος  Δ.Σ  του  Σ.Ο.Σ

H κυβέρνηση στο πλαίσιο εναρμόνισης με την Οδηγία 72/2009 προωθεί τον κατακερματισμό της ΔΕΗ και την πώληση σε ιδιώτες του 49% του Συστήματος Μεταφοράς οδηγώντας σε πλήρη διάλυση το ηλεκτρενεργειακό τοπίο στη χώρα μας.
Με το νομοσχέδιο που παρουσίασε η κ. Μπιρμπίλη στο Υπουργικό Συμβούλιο προκύπτει η δυνατότητα εισόδου ιδιωτικών κεφαλαίων στα Δίκτυα της ΔΕΗ σε ποσοστό ως 49% στη νέα θυγατρική της Επιχείρησης που θα αναλάβει τη διαχείριση του Συστήματος Μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.
Το γεγονός αυτό αποτελεί επίσημη παραδοχή εκ μέρους της κυβέρνησης ότι επίκειται μετοχοποίηση της Επιχείρησης.
Η απόφαση αυτή της κυβέρνησης με τις εντολές Ε.Ε. - Τρόικας είναι απαίτηση του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού κεφαλαίου που πιέζουν για τη διάλυση της ΔΕΗ κάτι που θα έχει πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις για τον λαό μας και τους εργαζόμενους.
Η υποβάθμιση και η ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ, στα πλαίσια της λεγόμενης απελευθέρωσης της ενέργειας μοναδικό σκοπό έχει την  εξυπηρέτηση των ιδιωτικών συμφερόντων.
Το αγαθό του ηλεκτρικού ρεύματος κι όχι το ρεύμα ως προϊόν είναι αυτό που το συνδικαλιστικό κίνημα στη ΔΕΗ πρέπει να υπερασπίσει πάση θυσία, αγωνιζόμενο απέναντι σε όποια αντιλαϊκή πολιτική, απ’ όπου και αν προέρχεται, απέναντι σε ντόπια και ξένα συμφέροντα, απέναντι στα μνημόνια καταστροφής, αφαίμαξης και ληστρικών επιβολών  έναντι του λαού και εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι στη ΔΕΗ  ούτε πρέπει, αλλά ούτε και θα συναινέσουν στη διάσπαση και την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ αλλά αντιθέτως θα αναπτύξουν μέτωπο για την αποτροπή μιας τέτοιας εξέλιξης ώστε να προασπίσουν τα συμφέροντα και την περιουσία του Ελληνικού λαού.
Απέναντι στη διάλυση της μεγαλύτερης Δημόσιας Επιχείρησης θα βρουν μαχόμενους τους εργαζόμενους και το συνδ. κίνημα  με το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας στο πλάι τους. 
Η χώρα έχει όσο ποτέ ανάγκη από μια σύγχρονη, 100% Δημόσια, Ενιαία, αναβαθμισμένη, ανασυγκροτημένη και Καθετοποιημένη ΔΕΗ, που θα λειτουργεί με αποκλειστικά αναπτυξιακά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.
Το συνδ. κίνημα και η ΓΕΝΟΠ πρέπει άμεσα να προχωρήσει σε αγωνιστικές κινήσεις έτσι ώστε η κυβέρνηση να εγκαταλείψει σχέδια περαιτέρω ιδιωτικοποίησης και να αποσύρει τη συγκεκριμένη διάταξη.
Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να παραχωρηθεί σε ιδιώτες η περιουσία της Επιχείρησης του ελληνικού λαού.